1402/08/24|
معرفی کتاب

کتاب کودکی نامداران

بسیاری از ما زمانی که به افراد معروف و مشهور فکر می‌کنیم فراموش می‌نماییم که تمامی این افراد در کودکی و جوانی انسان‌های معمولی بودند که با استفاده از فرصت‌ها و تلاش خستگی ناپذیر توانستند خود را در عرصه‌ای مطرح نمایند و تفاوت‌های بزرگ را رقم بزنند. بازگشت به سال‌های ابتدایی این افراد و تماشای اولین گام‌هایی که آن‌ها به سوی پیشرفت و رسیدن به قله‌های موفقیت برداشتند می‌تواند برای کودکان امروز ایران انگیزه بخش و امیدآفرین باشد. ایران مهد دانشمندان و هنرمندان بزرگی است که نام هر کدام به تنهایی برای افتخار ورزیدن به آب و خاک میهن کافی است. در این کتاب‌ها تلاش شده است که با لحنی ساده و شیرین نشان دهد چگونه این افراد به زمینه حرفه‌ای خود علاقه‌مند شدند و چطور توانستند از همان کودکی با منابع محدود و الهام از جهان اطراف خود علاقه‌شان را پیگیری نمایند.

العبد: در این کتاب به سراغ زندگی آیت الله بهجت رفته‌اند. عالمی که بسیار زود توانست در ساحت علم و عرفان پیشرفت نماید. او از همان کودکی به آموختن علوم دینی و طی نمودن مدارج معنوی تلاش کرد و در سال‌های بعد به پناهگاهی برای شیعیان تبدیل گشت که مردم از علم و معرفت او سیراب می‌گشتند.

مرد روزهای سخت: این اثر داستانی از کودکی شهید مصطفی چمران است. دانشمندی که توانست به بالاترین مدارج علمی برسد اما روح پرهیاهوی او آرام نگشت و تلاش کرد با مبارزه و تلاش در راه آزادی و استقلال کشورهای مسلمان پاسخی معنادار برای زندگی خود بیابد. این اثر نشان می‌دهد چطور یک انسان موفق از دل سختی‌ها و مشکلات ساخته می‌شود.

بانوی شعر فارسی: یکی از نام‌آورترین شاعران معاصر را می‌توان به طور قطع پروین اعتصامی دانست. او در کودکی در محفل ادبا و شعرا شرکت می‌نمود و از همان دوران ذوق ادبی و طبع پاک خود را با سرودن شعر به نمایش گذاشت و مورد تحسین بزرگان قرار گرفت. این کتاب نشان می‌دهد پروین چگونه با مطالعه و بهره‌گیری از طبیعت به یک شاعر صاحب سبک بدل گردد.

از چهلمین رویداد، به پاتوق فرهنگ مشهد پیوستم. ابتدا در قالب مخاطب و سپس مشغول همکاری با این تیم پرتلاش شدم. چون تخصص اصلی من طراحی وب سایت و رابط کاربری است، طبیعتا به مسئول وب سایت و شبکه های اجتماعی پاتوق فرهنگ تبدیل شدم. هر تغییری که در وب سایت و شبکه های اجتماعی می‌بینید، کار منه! همیشه سعی کردم سایت و اپلیکیشن رو در بهترین حالت در عین محدودیت زیرساخت حفظ کنم.